Äntligen!!!

Vilka problem dom haft med bloggen, suck. Håller på att kolla upp om jag ska btya, men då återkommer jag.

Ingen bebis ännu och gårdagen var helt otrolig.

Detta hände:
Somnade om efter att sonen gått till skolan.
Vaknade och skulle duscha innan bm kl 11.45 och när jag står i duschen ser jag att vattnet färgas rött. Tänker att det är för mycket blod för att vara slemproppen, och hoppar ur duschen och hämtar telefonen. Ringer sambon att han ska komma hem och sen förlossningen. Blodet rinner och jag säger till henne på förlossningen att jag öven blödit i både v 13 och 17.
Hon säger åt oss att komma in. Är rätt lugn då blodet är klar rött och jag har ingen värk i magen. Men hinner tänka om de ska skicka ambulans, men tänker att det är lugnt. Blod överallt och jag duschar av mig igen och tar fram binda och trosor och klär på mig. Fixar väskan, sköljer av hela toaletten och golvet som är blodigt och går igen på toaletten då sambon precis kommer in genom dörren. Kollar i bindan och inget blod, dock så är hela trosorna bak blodig??!! Sambon kommer in på toaletten och ser då att jag har ett sår på skinkan, där det rinner blod ifrån?? Fattar ingenting. Hur kan det ha blivit så?
Ringer till förlossningen igen och säger att det är ett sår på rumpan och hon börjar garva, jag blir helt stressad av att det inte slutar blöda och säger åt henne att jag inte kommer in och börjar skrika på sambon att hjälpa mig.
Har bara små plåster hemma och säger åt han att hämta en binda att trycka mot såret. Han hämtar en binda och sätter fast den med klistret innåt på min skinka, då får jag fnatt och skriker åt han att han sätter den åt fel håll.
Han hämtar maskeringstejp och sätter den åt andra hållet. (detta har vi skrattat åt så tårana har runnit nu i efterskott)

Åker efter många om och men in till bm och allt ser bra ut. På vägen till parkeringen så ramlar jag och faller på magen, börjar gråta och blir lika rädd igen. In på förlossningen och får ligga med ctg i en timme. Allt ser bra ut och jag blir hemskickad.

Bebis får gärna stanna kvar hela dagen idag, vill inte riktigt att den fyller år på första april. Ett skämt som Leo säger.
Nu ska jag somna om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback