Blödning igen.

Känsliga varnas, mycket detaljer om en hemsk upplevelse.


Igår var det bland den värsta dag jag varit med om. Leo hade tävling i pingis. Vi kollar och jag står helt rakt upp och ner då det knäpper till i magen, och det börjar rinna efter benen, trodde jag gjorde på mig, men kollar ner på jeansen och ser att de färgas röda. Shit vilken panik, ropar på Pelle och springer in på toaletten. Det rinner som om jag satt på en kran och Pelle säger om och om igen, -det är kört, -det är kört. Vi ringer in till Gyn akuten och de hör knapppt vad vi säger då vi står i en källarlokal, till slut så säger hon att det är bara att komma in. Vi lämnar Leo och hans kompis, Leo spelar en match just då. Lars åker dit och tar med Leo och kompisen hem, tack så mycket Lars.

När jag står på akuten med min kölapp så rinner det och det blir blod på golvet, Pelle torkar upp och jag ser hur folk stirrar på mig. Det går fort och det blir min tur, jag får lägga mig ner och det känns tryggt att vara inne, men jag tror attt denna gången är det kört, vi kan inte ha tur två gånger. De tar in mig på gyn akuten och jag får ett par trosor och rena och torra byxor. Märker att blödningen börjar avta, konstigt. När det gått ett par timmar får vi komma in till en snäll läkare och när hon gör ett ul, så säger hon på två sekunder att den rör sig, jag börjar stor böla och hela jag skakar, hon låter oss gråta och tar ett steg tillbaka. När vi lugnat oss så tittar vi igen och man ser hur den rör på sig och hur den ligger med benen i kors, så fint.

Antagligen så är det moderkakan som ligger långt ner, eller så har jag som en mens varje månad( fast så här mycket har jag aldrig blödit vid mens), trots att jag är gravid, det var ju 4 veckor sedan jag var in förra gången. Vi får se på stora ul den 30:e vart moderkakan är. De gör inget åt detta just nu. Medicin behövde jag inte.

Idag är jag hemma och jag blöder ingenting mera, så konstigt. I morgon jobb igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback