Medicinering.

Nu är det så att jag måste medicineras :-( Det känns som pest eller kolera. Om jag inte tar den så kan min moderkaka sluta fungera som den ska och tar jag medicinen så kan bebis hjärtljud bli lägre och banret kan födas med lågt blodsocker. Man bör inte ta medicinen i sista delen av graviditeten, och den börjar v 30 enl bm. och då ska jag ju tillbaka till läkare. Vi får se hur vi går vidare.

Jag har gråtit och inte velat ta dessa tabletter, samtidigt  som jag vill att det ska gå bra, så får ju inget hända våran guldklimp något. Men läkaren hade talat med överläkaren på KS (gyn) och han sa att det var detta som funkade. Jag får lov att lite på dom. Fick magont av första tabletten, mest med tanke på vad det är som kan ske.

Leo är fortfarande hemma och sjuk, 10 dagar har han varit hemma. Virus som läkaren sa, ett långvarit virus. Var till en annan läkare idag och han fick i alla fall ta hals prov och det såg ok ut. Hon tog ett till prov som skulle ta två dagar att få svar på oxå. Vi får se vad det säger.

I morgon kommer Pelles släkt på middag, Pelle fixar käket, jag tar det lugnt :-) Men om jag känner mig själv så kommer jag vara på dåligt humör fram tills dom kommer. Så är jag alltid när jag är nervös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback