Inget ultraljud, ännu.

Talade med en syster om att jag inte fått någon tid, hon sa att det inte blivit någon remiss skickad. Hon sa att hon skulle kolla upp och skicka en tid, för läkaren som skrev ut mig var inte där. Tio minuter senare så ringer en kvinnlig läkare. Hon frågar om jag inte har tid på IVF enheten för ul? Nej de har fortfarande stängt som jag sagt hundra gånger. Hon vill inte ge mig ett ul för de kommer inte se så mycket utan vill att jag ska vänta till min avdelning öppnar. Och vad hade den andra läkaren tänkt sig se då? Står ju på mitt sjukintyg att ett ul ska göras som uppföljning. Jaha så blev det med det. Så jag får ringa ivf:en den 13:e och se vad de säger. Så kvinnan igår sjukskrev mig tio dagar till så de skulle hinna öppna. Låter ju otroligt för mig.

Är idag i allafall i v 6 eller riktigt korrekt 5+3, såå tidigt.

Mådde inte illa i morse heller, fast jag skippade hela proceduren med band och mat. Uttryckte min oro till läkaren, men hon sa att man brukar inte må illa innan v7 el 8. Har antagligen mått illa pga av värk och smärta tidigare. Säg till mig sen när jag gnäller att jag mår illa att jag har längtat efter detta. Trodde jag aldrig att jag skulle säga. Just nu känns det inte alls att jag är gravid. Kanske lite i brösten, men det brukar mina göra till och från ändå.

Göra lista idag.

* Vila, vila och vila. Satt uppe till tre med något dumt spel på datan.
* Äta lunch med Älsklingen, han köper med thai, mums
* Promenad, gårdagens gick bra, så idag blir det två varv. Pelle ska på fotboll.
* Ringa min stackars mamma som jag gör flera gånger per dag nu då jag varit hemma. Hon får ingen lugn stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback